Publicat de: realtor | 27/08/2009

Aeroportul tulbura apele intre Arad si Timisoara

Iminenta fuziune intre Aeroportul din Arad cu cel din Timisoara incinge spiritele la cel mai inalt nivel, intre cele doua judete. Primarul Timisoarei, Gheorghe Ciuhandu, spune ca este de acord ca administratiile locala si judeteana sa faca parte din actionariatul Aeroportului International „Traian Vuia” din Timisoara, insa nu este deloc de acord ca si Aradul sa se alature.

Totul a pornit de la o decizie a Ministerului Transporturilor de a organiza o Companie regionala care se va numi „Aroporturile Banat” si care va include cele doua porti aeriene din vestul tarii. „Din punctul meu de vedere, aceasta chestiune nu ar trebui sa fie una politica. Regret ca Ministerul Transporturilor se preteaza la politizarea acestei chestiuni. Aeroportul Timisoara este singurul care lucreaza pe profit. Are un management corespunzator, 50 de curse pe zi si un proiect de dezvoltare aprobat prin Hotarare de Guvern. De asemenea, are o perspectiva de dezvoltare din punct de vedere urbanistic si al amenajarii teritoriului”, a declarat Gheorghe Ciuhandu. Tot el a explicat cum a aflat despre intentia Ministerului Transporturilor de a uni cele doua aeroporturi.
aeroport timisoara 1_b

„Ca primar, am aflat pe data de 8 iulie de aceasta intentie. Domnul Ostaficiuc a inaintat ideea ca autoritatile locale si judetene sa fie integrate, impreuna cu Ministerul Transporturilor in ceea ce inseamna gestionarea Aeroportului din Timisoara. Am subscris la aceasta idee, sa facem parte din actionariat. Numai ca, Radu Berceanu a intervenit si a propus o fuziune intre Aeroportul din Timisoara si cel din Arad. In privinta colaborarii cu Aradul nu am niciun mandat, dar ar trebui sa existe o documentatie tehnica, sa vedem si noi care sunt avantajele. Pe data de 14 august am primit, la Primarie o scrioare de la Ministerul Transporturilor, semnata de secretarul de stat Eusebiu Pistru, sotul viceprimaritei din Arad, in care ni se explica faptul ca Ministerul Transporturilor considera ca fuziunea ar duce niste avantaje. Problema este ca aeroportul din Timisoara este singurul care aduce beneficii. Numai anul trecut a avut aproape un milion de pasageri si sunt semnale ca anul acesta sunt mult mai multi, are 50 de curse pe zi si este un aeroport care nu lucreaza in pierdere. De cealalta parte, Aeroportul din Arad are, daca nu ma insel, o cursa pe zi, iar anul trecut avea 77.000 de pasageri. De asemenea, are probleme legate de gestiune: salariile angajatilor Aeroportului din Arad sunt mai mari decat cele ale angajatilor Aeroportului din Timisoara. In aceeasi scrisoare primita de la minister nu se spune ca se urmareste constituirea unui pachet de actiuni atractive in vederea privatizarii, ori acest lucru ar aduce avantaje economice anumitor indivizi angrenati in aceasta procedura”, a declarat Ciuhandu.

Primarul Timisoarei a subliniat ca a si raspuns scrisorii primite de la Ministerul Transporturilor, cerand sa i se transmita o copie a studiului de fezabilitate pentru fuzionarea  „Aeroporturilor Banat”: „Am inteles ca se doreste ca sediul sa fie la Arad, iar la Timisoara sa ramana un punct de lucru cu tot cu consecintele de rigoare asupra bugetelor locale”.

Primarul Gheorghe Ciuhandu a aflat si despre o presupusa declaratie a lui Gheorghe Falca, primarul din Arad, ca se doreste construirea unui alt aeroport, mai mare, care sa fie cel mai mare din vestul tarii, la Ortisoara. „Nu am fost in stare sa facem autostrada, nu am fost in stare sa facem centura, dar avem planuri marete, sa facem inca un aeroport la Ortisoara. Familia mea se trage din Arad, dar eu nu am competenta necesara sa ma exprim asupra a ceea ce se va face in judetul Arad. Ma intreb, cum a aparut asa, din spumele marii, aceasta insistenta de a fuziona cele doua aeroporturi. Nu am niciun interes politic, dar am interes cetatenesc. Aceste lucruri trebuie bine gandite, fara patima. Scrisoarea de la Ministerul Transporturilor nu m-a convins”, a adaugat Ciuhandu.

Mai mult, Ciuhandu spune ca i-a transmis (dupa sedinta de Guvern la care cei doi au participat impreuna cu prefectul Mircea Bacala, la inceputul verii) lui Ostaficiuc faptul ca el nu este de acord „cu aceasta combinatie” intre cele doua aeroporturi.

„Avem un elefant pe care il asociem cu un purice, un purice care abia supravietuieste si un efefant care traieste pe picioarele lui”, a adaugat primarul Timisoarei.

Adrian Orza, viceprimarul Timisoarei, a adaugat ca Primaria nu are niciun interes sa apere Aeroportul din Timisoara pentru ca acesta nu plateste taxe si impozite la primaria orasului, ci la Primaria Ghiroda, de care apartine, insa, spune Orza, totul este in beneficiul cetatenilor Timisoarei.

aeroport timisoara 2_b

aeroport timisoara 3_bDe cealalta parte, primarul municipiului Arad spune ca el nu stie de niciun aeroport nou la Ortisoara. „Eu stiu doar de fuziunea dintre cele doua aeroporturi, nu si de construirea altuia in Ortisoara. Am primit solicitare de la Ministerul Transporturilor sa aprobam in sedinta de Consiliu Local intentia de a deveni actionari. Maine avem sedinta si vom aproba. Din cate stiu, Consiliul Judetean Arad a dat deja documentele oficiale pentru fuziune, la Ministerul Transporturilor. Intotdeauna sunt voci impotriva. Am inteles ca la Timisoara sunt astfel de voci, numai ca ideea de fuzionare a celor doua aeroporturi a apartinut fostului ministru al transporturilor, Ludovic Orban”, a declarat Gheorghe Falca.

Nici liderul Consiliului Judetean Timis nu stie despre constructia unui alt aeroport la Timisoara. „Nu stiu sa se construiasca un aeroport la Ortisoara. Stiu doar de propunerea de a se face Compania Regionala Aeroporturile Banat care va avea sediul la Ghiroda 1”, a declarat Ostaficiuc.

De asemenea, primarul Gheorghe Ciuhandu a mai facut un apel la parlamentarii de Timis sa il sustina in demersul sau si sa le explice oficialilor Ministerului Transporturilor ca aceasta fuziune intre cele doua aeroporturi nu este necesara.

Primul care a luat atitudine este europarlamentarul Cristian Busoi. „In calitate de europarlamentar de Timis, voi face un demers pe acest subiect adresat Comisiei Europene, prin care voi solicita sa se verifice daca aceasta intentie nu incalca regulile competitiei si ale monopolului, care reprezinta domenii esentiale ale aquis-ului comunitar asumat de tara noastra”, promite Busoi.

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Categorii

%d blogeri au apreciat asta: